بررسي نقش تلویزون و اینترنت در الگوپذيري

مقدمه:
كودكان ما امروزه در خانه اي پا به دنيا می‌گذارند كه تلويزيون در آن به طور ميانگين هفت تا هشت ساعت در روز روشن است. حالا ديگر بيش از آنكه از مادربزرگها داستان و از پدربزرگها خاطره بشنويم اين تلويزيون است كه داستانهاي مربوط به انسانها، زندگي و ارزشهاي آن را براي ما بيان می‌كند.
تلويزيون، امروزه به عنوان عمومي ترين و پرمخاطب ترين رسانه جمعي، سهم عمده اي در آموزش و تأثيرگذاري مستقيم و غير مستقيم بر فرهنگ و روح و روان جمعي دارد.
تاثير پذيري اكثريت خاموش جامعه از تلويزيون و برنامه‌هاي ماهواره اي تلويزيوني بسياري از اوقات كشورهاي جهان سوم را با بحران فرهنگي روبرو كرده است.
تلويزيون هر روز بر ما تسلط بيشتري می‌يابد و ما بايستي نگران آثار مخرب برنامه‌هاي تلويزيوني براي كودكان و خانواده‌هاي خود باشيم. اين حق ماست و می‌بايستي عكس العمل نشان دهيم. اگر چه تلويزيون في نفسه مطرود نيست اما برنامه‌هاي تلويزيوني در مجموع زيانبار بوده اند. در غرب به نوعي و در شرق به شكلي ديگر خطر برنامه‌هاي مخرب و منحط تلويزيوني احساس مي‌شود.

محتویات:

فهرست مطالب
عنوان صفحه
پيشگفتار:
مقدمه:
فصل اول : مباني نظري تحقيق
بيان مساله واهميت موضوع تحقيق:
اهداف تحقيق:
فرضيات تحقيق
روش تحقيق:
فصل دوم: رسانه چيست و چه توانايي‌هايي دارد؟
ارتباط جمعي- تاريخچه رسانه‌هاي جمعي
كاركرد رسانه‌هاي جمعي
وظيفه رسانه چيست؟
قدرت تأثير رسانه‌هاي جمعي
فصل سوم: جهان جديد تلويزيون
يك كودك چه وقت استفاده از تلويزيون را شروع مي‌كند؟
كودك چه مقدار وقت صرف تلويزيون مي‌كند؟
چه كساني بيننده پروپا قرص هستند؟
توضيحي درباره ساير رسانه‌ها
استفاده كودكان از رسانه‌ها در سنين مختلف:
كودكان چه چيزهايي را مي‌بينند؟
برخي معيارهاي پيش بيني سليقه كودكان در مورد تلويزيون
كودكان درباره تلويزيون چگونه فكر مي‌كنند؟
وجهه تلويزيون :
آيا تلويزيون در نظر کودکان شگفت انگيز است؟
بچه‌ها دوست دارند شاهد چه تغييراتي در تلويزيون باشند ؟
والدين دوست دارند شاهد چه تغييراتي باشند ؟
چرا کودک از تلويزيون استفاده مي‌کند؟
عملکرد تلويزيون:
چرا ما داراي رسانه‌هاي جمعي هستيم ؟
نيازهاي ويژه کودکان که تلويزيون آنها را برآورده مي‌کند ، کدامند ؟
محتواي خيال:
محتواي واقعيت
تلويزيون به عنوان خيال
آيا تلويزيون مانعي بر سرا راه مسائل زندگي است؟
تلويزيون به عنوان واقعيت
دو جهان
اهميت خيال
فصل چهارم: يادگيري از تلويزيون
چگونگي يادگيري از تلويزيون
موارد يادگيري اتفاقي
ميزان هوش و رفتار كودك در ارتباط با برنامه‌هاي تلويزيون
چه آموزشي را بايد انتظار داشته باشيم؟
تلويزيون در مدرسه
چگونگي اكتساب در كودكان
مقايسه
فصل پنجم: تاثيرات جسمي و رواني تلويزيون بر كودكان
الگوي تأثير- رسانه:
تلويزيون به كودكان چه مي‌دهد؟
الگوي تأثير- كودك
الگوي تأثير- تعامل
ديگر ويژگيهاي تعامل
اثرات فيزيكي تلويزيون بر كودكان
آيا تلويزيون بر بينايي كودكان اثر بدي دارد؟
آيا تلويزيون كودكان را خواب آلود و خسته به مدرسه مي‌فرستد؟
اثرات عاطفي تلويزيون بركودكان
اثرات شناختي تلويزيون بر كودكان
آيا تلويزيون حاوي تصوير غير دقيقي از زندگي بزرگسالان است؟
آيا تلويزيون موجب بزرگسالي زود رس ميشود ؟
اثرات رفتاري
آيا تلويزيون كودكان را منفعل مي‌كند؟
آيا خشونت ارائه شده در تلويزيون، آموزش خشونت مي‌دهد؟
نتيجه گيري :
پيامدهاي منفي تلويزيون:
فصل ششم: اينترنت رسانه جديد قرن بيستم
اينترنت چيست؟
فوايد اينترنت براي كودكان:
خطرات اينترنت :
سودجويان از اينترنت براي به دام انداختن كودكان استفاده می‌كنند:
مطالب نامناسب و غير مجاز در اينترنت :
ارتكاب جرايم: بمبها، مواد مخدر، دزدي و شخصيتهاي غير واقعي
تهاجم به حريم خصوصي :
چگونگي اجتناب و كاهش خطراتي كه كودكان در ايترنت با آن مواجهند:
نتيجه گيري و آزمون فرضيات:
منابع مآخذ:

نوع فایل : word

تعدا صفحات : 170

قیمت :  4 هزار تومان

لینک دانلود پس از پرداخت نشان داده می شود

خرید

 

admin
30 مارس 2015
435 بازدید