طراحی سازمانی با متن انگلیسی و ترجمه

طراحی سازمان با ترجمه

پروسه ای برای بهبود احتمال موفقیت یک سازمان.

به طور خاص ،طراحی سازمان یک پروسه رسمی و مشخص شده برای هماهنگی افراد ، اطلاعات و تکنولوژی یک سازمان می باشد. از این پروسه برای هماهنگی هرچه بیشتر سازمان به اهدافی که قرار است به آنها دست پیدا کرد استفاده می شود. از طریق پروسه طراحی ، سازمانها سعی میکنند تا احتمال اینکه مجموع تلاشهای اعضا موفقیت آمیز باشد افزایش پیدا کند.

عموماً ، طراحی شیوه ای است که در آن تغییر داخلی با راهنمایی یک تسهیل کننده خارجی ایجاد می شود.مدیران و اعضا با یکدیگر کار میکنند تا نیازهای سازمان را مشخص کرده و آنگاه سیستمهایی را ایجاد می کنند که بنحو موثر و کارآمد این نیازها را برآورده سازد. تسهیل کننده اطمینان میدهد که یک پروسه سیستماتیک دنبال می شود و تفکر خلاق را تشویق میکند.

 سیستمهای سلسله مراتبی :

سازمانهای غربی به شدت تحت تاثیر ساختار فرمانی و کنترلی سازمانهای کهنه نظامی قرار دارند و با آغاز قرن جدید ،مدیریت علمی به آنها معرفی شد.بیشتر سازمانهای امروزه به صورت بوروکراسی طراحی شده اند که در آنها صاحب اختیار و مسئول به صورت سلسله مراتبی چیده شده اند. در سیستم سلسله مراتبی ،قواعد ، سیاستها ، و دستورالعملها به صورت منظم و غیر شخصی برای اعمال کنترل روی رفتار اعضا اعمال می شود. فعالیت به صورت زیر واحدها(ادارات یا بخشها) تنظیم شده است که در آنها افراد کارهای خاصی همانند ساخت ،فروش یا حسابداری را انجام می دهند.افرادی که کارهای مشابه را انجام می دهند در یک جا قرار می گیرند.

شکل اصلی سازمانی را می توان برای هر سازمانی اعم از اینکه دولت ،مدرسه ، موسسه ، کلیسا یا اتحادیه باشد ، یکسان فرض کرد. این شکل اصلی می تواند ، آشنا ، قابل پیش بینی و منطقی باشد. این شکل همانی است که به محض آنکه کشف کردیم که می خواهیم واقعاً سازمانی باشیم به ذهن ما خطور میکند.

همانطور که شناخته بودن و منطقی بودن بعنوان سلسله مراتب عملیاتی بایستی وجود داشته باشد ، در بکارگیری یک شکل سازمانی برای تمامی موارد نیز معایبی موجود است. برای درک مشکل ،با بررسی تفاوتهای بین گروههایی که می خواهند نتایج متفاوتی را کسب کنند ، شروع میکنیم. سپس ، گروهاای متفاوتی که دارای اعضای مختلف هستند و هر گروه دارای فرهنگ متفاوتی است را بررسی میکنیم. سوم ، بایستی به خودمان هشدار دهیم که این فرض که فقط یک راه بعنوان بهترین راه برای سازماندهی وجود دارد ،خطرناک می باشد. گروههای خدماتی روشهای متفاوتی نسبت به گروههایی که دارای اهداف اجتماعی هستند ،انتخاب میکنند.بنابراین یک ساختار نمی تواند یرای همه مناسب باشد.

ادامه در صفحه بعدی

طراحی سازمان چیست؟

پروسه ای برای بهبود احتمال موفقیت یک سازمان.

به طور خاص ،طراحی سازمان یک پروسه رسمی و مشخص شده برای هماهنگی افراد ، اطلاعات و تکنولوژی یک سازمان می باشد. از این پروسه برای هماهنگی هرچه بیشتر سازمان به اهدافی که قرار است به آنها دست پیدا کرد استفاده می شود. از طریق پروسه طراحی ، سازمانها سعی میکنند تا احتمال اینکه مجموع تلاشهای اعضا موفقیت آمیز باشد افزایش پیدا کند.

عموماً ، طراحی شیوه ای است که در آن تغییر داخلی با راهنمایی یک تسهیل کننده خارجی ایجاد می شود.مدیران و اعضا با یکدیگر کار میکنند تا نیازهای سازمان را مشخص کرده و آنگاه سیستمهایی را ایجاد می کنند که بنحو موثر و کارآمد این نیازها را برآورده سازد. تسهیل کننده اطمینان میدهد که یک پروسه سیستماتیک دنبال می شود و تفکر خلاق را تشویق میکند.

طراحی سازمان چیست؟ :

سازمانهای غربی به شدت تحت تاثیر ساختار فرمانی و کنترلی سازمانهای کهنه نظامی قرار دارند و با آغاز قرن جدید ،مدیریت علمی به آنها معرفی شد.بیشتر سازمانهای امروزه به صورت بوروکراسی طراحی شده اند که در آنها صاحب اختیار و مسئول به صورت سلسله مراتبی چیده شده اند. در سیستم سلسله مراتبی ،قواعد ، سیاستها ، و دستورالعملها به صورت منظم و غیر شخصی برای اعمال کنترل روی رفتار اعضا اعمال می شود. فعالیت به صورت زیر واحدها(ادارات یا بخشها) تنظیم شده است که در آنها افراد کارهای خاصی همانند ساخت ،فروش یا حسابداری را انجام می دهند.افرادی که کارهای مشابه را انجام می دهند در یک جا قرار می گیرند.

شکل اصلی سازمانی را می توان برای هر سازمانی اعم از اینکه دولت ،مدرسه ، موسسه ، کلیسا یا اتحادیه باشد ، یکسان فرض کرد. این شکل اصلی می تواند ، آشنا ، قابل پیش بینی و منطقی باشد. این شکل همانی است که به محض آنکه کشف کردیم که می خواهیم واقعاً سازمانی باشیم به ذهن ما خطور میکند.

همانطور که شناخته بودن و منطقی بودن بعنوان سلسله مراتب عملیاتی بایستی وجود داشته باشد ، در بکارگیری یک شکل سازمانی برای تمامی موارد نیز معایبی موجود است. برای درک مشکل ،با بررسی تفاوتهای بین گروههایی که می خواهند نتایج متفاوتی را کسب کنند ، شروع میکنیم. سپس ، گروهاای متفاوتی که دارای اعضای مختلف هستند و هر گروه دارای فرهنگ متفاوتی است را بررسی میکنیم. سوم ، بایستی به خودمان هشدار دهیم که این فرض که فقط یک راه بعنوان بهترین راه برای سازماندهی وجود دارد ،خطرناک می باشد. گروههای خدماتی روشهای متفاوتی نسبت به گروههایی که دارای اهداف اجتماعی هستند ،انتخاب میکنند.بنابراین یک ساختار نمی تواند یرای همه مناسب باشد.

 فرایند طراحی:

طراحی سازمانی با ایجاد یک استراتژی (مجموعه ای از رهنمودها که برای انتخاب عمل مناسب توسط اعضا انتخای می شوند ) شروع می شود. استراتژی با توجه به بیان دقیق و شفاف هدف ، و مشاهده و نیز فلسفه اصلی سازمان بدست می آید. استراتژی باعث یک فرم شدن هدف و توجه اعضا به سمت عملیات طراحی شده برای حصول به نتایج مورد نظر میشود.استراتژی عملیاتی راکه باعث پشتیبانی از هدف می شوند را تشویق و آنهایی که این پشتیبانی را انجام نمی دهند را بی اثر میکند.

ایجاد استراتژی برنامه ریزی شده است نه سازمان دهی شده. برای سازمانی شدن بایستی افراد را از طرق معنی دار و هدفمند به یکدیگر مرتبط نمود. بعلاوه ، ما بایستی افراد را بوسیله اطلاعات و تکنولوژی لازم برای خودشان و برای موفقیتشان به یکدیگر متصل کنیم. ساختار سازمانی رابطه رسمی بین افراد را تعریف کرده و نقش و مسئولیت آنها را مشخص میکند. اطلاعات و تکنولوژی پروسه یا پروسه هایی را که از طریق آنها اعضا به نتایج دست پیدا میکنند را تعرف می کنند. هر عنصر بایستی دیگری را حمایت کرده و همه بایستی از هدف سازمانی پشتیبانی کنند.

 هدف از سازمان دهی:

هدف برای یک گروه موجود بایستی همه آن چیزی باشد که اعضای آن برایش کار میکنند – که شامل انتخاب یک راه مناسب برای سازمان می باشد. عقیده این است که راهی برای سازمان دهی پیدا کنیم که بهترین حالت برای هدفی است که باید ،صرفنظر از راهی که سایرین و گروههای غیر مشابه انتخاب کرده اند،کامل شود.

تنها زمانی که نتایج ، فرهنگ و روشها مشابه هستند ، فرم اصلی یک سازمان باید برای دیگری اعمال گردد. و بعد از آن تنها باید مراقب تغییرات دقیق بود. خطر این است که الگوهای فعالیتی که برای یک گروه موفقیت آمیز است ، ممکن است برای گروه دیگری با موفقین همراه نباشد و در واقع باعث کارایی گروه گردد.برای بهینه کردن کارایی ، شکل سازمان بایستی با هدفی که بدنبال آن است هماهنگی داشته باشد.

What is Organization Design?
A process for improving the probability that an organization will be successful.
More specifically, Organization Design is a formal, guided process for integrating the people, information and technology of an organization. It is used to match the form of the organization as closely as possible to the purpose(s) the organization seeks to achieve. Through the design process, organizations act to improve the probability that the collective efforts of members will be successful.
Typically, design is approached as an internal change under the guidance of an external facilitator. Managers and members work together to define the needs of the organization then create systems to meet those needs most effectively. The facilitator assures that a systematic process is followed and encourages creative thinking.
Hierarchical Systems
Western organizations have been heavily influenced by the command and control structure of ancient military organizations, and by the turn of the century introduction of Scientific Management. Most organizations today are designed as a bureaucracy in which authority and responsibility are arranged in a hierarchy. Within the hierarchy rules, policies, and procedures are uniformly and impersonally applied to exert control over member behaviors. Activity is organized within sub-units (bureaus, or departments) in which people perform specialized functions such as manufacturing, sales, or accounting. People who perform similar tasks are clustered together.
The same basic organizational form is assumed to be appropriate for any organization, be it a government, school, business, church, or fraternity. It is familiar, predictable, and rational. It is what comes immediately to mind when we discover that …we really have to get organized!
As familiar and rational as the functional hierarchy may be, there are distinct disadvantages to blindly applying the same form of organization to all purposeful groups. To understand the problem, begin by observing that different groups wish to achieve different outcomes. Second, observe that different groups have different members, and that each group possesses a different culture. These differences in desired outcomes, and in people, should alert us to the danger of assuming there is any single best way of organizing. To be complete, however, also observe that different groups will likely choose different methods through which they will achieve their purpose. Service groups will choose different methods than manufacturing groups, and both will choose different methods than groups whose purpose is primarily social. One structure cannot possibly fit all.
Organizing on Purpose
The purpose for which a group exists should be the foundation for everything its members do — including the choice of an appropriate way to organize. The idea is to create a way of organizing that best suits the purpose to be accomplished, regardless of the way in which other, dissimilar groups are organized.
Only when there are close similarities in desired outcomes, culture, and methods should the basic form of one organization be applied to another. And even then, only with careful fine tuning. The danger is that the patterns of activity that help one group to be successful may be dysfunctional for another group, and actually inhibit group effectiveness. To optimize effectiveness, the form of organization must be matched to the purpose it seeks to achieve.
The Design Process
Organization design begins with the creation of a strategy — a set of decision guidelines by which members will choose appropriate actions. The strategy is derived from clear, concise statements of purpose, and vision, and from the organization’s basic philosophy. Strategy unifies the intent of the organization and focuses members toward actions designed to accomplish desired outcomes. The strategy encourages actions that support the purpose and discourages those that do not.
Creating a strategy is planning, not organizing. To organize we must connect people with each other in meaningful and purposeful ways. Further, we must connect people with the information and technology necessary for them to be successful. Organization structure defines the formal relationships among people and specifies both their roles and their responsibilities. Administrative systems govern the organization through guidelines, procedures and policies. Information and technology define the process(es) through which members achieve outcomes. Each element must support each of the others and together they must support the organization’s purpose.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

admin
25 نوامبر 2014
497 بازدید